Zdjęcia, foto galeria » Kanał Elbląski

W trakcie weekendu w Ostródzie postanowiliśmy skorzystać z bardzo ciekawej atrakcji turystycznej tego regionu - rejsu statkiem wycieczkowym po Kanale Elbląskim. Z oferty Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej wybraliśmy najdłuższy i najciekawszy rejs o nazwie: "Statkiem po Trawie". Jest to prawie pięciogodzinna wycieczka kanałem z Buczyńca do Elbląga. Ciekawostką tego odcinka jest pięć pochylni, które statki pokonują na platformach przesuwanych po szynach. Do przystani w Buczyńcu dojechaliśmy samochodem i tam wsiedliśmy na statek. Po dopłynięciu do Elbląga czekał na nas autokar, który odwiózł nas z powrotem do samochodu.

Zdjęcia z drona i filmowanie z drona

Sprzedaż zdjęć

Zdjęcia do kalendarzy

Pochylnie - Kanał Elbląski

Statek na pochylni w Buczyńcu to bardzo ciekawy widok i niesamowite rozwiązanie hydrotechniczne! Do napędu pochylni wykorzystano wodę, która przepływając z wyższego poziomu na niższy wprawia w ruch koło wodne napędzające liny ciągnące wózki ze statkami lub jachtami. Jakie to proste i zarazem genialne rozwiązanie!

Numer zdjęcia: 1409   Mapa Google

Pochylnia Buczyniec

Pochylnia Buczyniec jest pierwszą pochylnią na Kanale Elbląskim od strony Ostródy. Różnica poziomów to 20,62 m, a długość torów to 490,3 m.

Numer zdjęcia: 1408   Mapa Google

Rejs po Kanale Elbląskim

Rejs po kanale jest spokojną i bardzo ciekawą wycieczką. Statek płynie powoli i jest czas na podziwianie natury i krajobrazów.

Numer zdjęcia: 1407   Mapa Google

Pochylnia na kanale

W trakcie rejsu statek przejeżdża przez pięć pochylni i dzięki temu unikatowemu rozwiązaniu pokonuje różnice wysokości o prawie 100 m. Rejs rozpoczęliśmy na poziomie 99,5 m n.p.m. a zakończyliśmy na poziomie morza. Na zdjęciu widać Pochylnię Kąty o różnicy poziomów 18,88 metra.

Numer zdjęcia: 1406   Mapa Google

Dolny pokład

Na dolnym pokładzie są miejsca siedzące ze stolikami oraz sklepik, w którym można kupić napoje, przekąski i lody.

Numer zdjęcia: 1405

Statkiem po trawie

Kanał Elbląski ma długość ponad 84 km i jest najdłuższym kanałem żeglownym w Polsce. Na szlaki żeglownym są 4 śluzy i 5 pochylni.

Numer zdjęcia: 1404

Żegluga Ostródzko-Elbląska

Żegluga Ostródzko-Elbląska organizuje rejsy turystyczne statkami wycieczkowymi po Mazurach, Warmii, Żuławach i Kanale Elbląskim. Bilety na rejsy można kupić przez internet lub w biurach w Ostródzie, Buczyńcu lub Elblągu.

Numer zdjęcia: 1403

Rejs statkiem turystycznym

Polecam popołudniowe rejsy statkiem turystycznym po kanale i jeziorze Druzno. Wieczorem słońce jest już nisko i krajobrazy nabierają soczystych barw.

Numer zdjęcia: 1402

Rejs wycieczkowy

Rejs turystyczny kanałami, pochylniami i po jeziorze Drużno trwa prawie pięć godzin. Jest to bardzo ciekawa wycieczka dla pasjonatów historii i przyrody. Przez ostatnie kilometry trasa prowadzi przez Rezerwat przyrody Jezioro Drużno. Można tam podziwiać niezliczone ilości ptaków wodnych i unikatową roślinność .

Numer zdjęcia: 1400   Mapa Google

Rezerwat Przyrody Jezioro Drużno

Jezioro Drużno i jego otoczenie jest objęte ścisłą ochroną. Na terenie rezerwatu zaobserwowano 210 gatunków ptactwa wodnego i błotnego. Zobaczyć tu można między innymi mewy, perkozy, rybitwy, czaple, żurawie, kaczki oraz orła bielika.

Numer zdjęcia: 1401   Mapa Google

Jezioro Drużno

Jezioro Drużno (lub Druzno) to bardzo płytkie i zarastające jezioro na Żuławach Wiślanych na południe od Elbląga. Jezioro Drużno jest ścisłym rezerwatem przyrody.

Numer zdjęcia: 1399   Mapa Google

Dopływamy do Elbląga

Wieczorem dopłynęliśmy do Elbląga, który nas zachwycił. Więcej zdjęć z tego miasta można zobaczyć w galerii: Elbląg.

Numer zdjęcia: 1398   Mapa Google

Przystań Żeglugi Pasażerskiej w Elblągu

Wysiedliśmy ze statku w Elblągu na Przystani Żeglugi Pasażerskiej. Przy nabrzeżu czekał na nas autokar. W ciągu niecałych pół godziny dojechaliśmy do parkingu w Buczyńcu gdzie zostawiliśmy samochód.

Numer zdjęcia: 1397   Mapa Google

Elbląska starówka

Przystań Żeglugi Pasażerskiej w centrum Elbląga. Więcej zdjęć z tego pięknego miasta można zobaczyć w galerii: Elbląg.

Numer zdjęcia: 2086   Mapa Google

Znajdź apartament na wakacje

Booking.com

Tu nocowaliśmy:

Hotel Sajmino

ul. Michała Kajki 6, Kajkowo 14-100 Ostróda

Nasza opinia i zdjęcia z 2* hotelu położonego w Ostródzie

Hotel jest zlokalizowany w cichej i spokojnej okolicy, około kilometra od miejskiego kąpieliska nad Jeziorem Sajmino, 3 km od centrum Ostródy i niecałe 4 km od centrum targowego Mazury Expo.

W hotelu mieliśmy przestronny pokój z dużą łazienką i prysznicem.

W hotelu można skorzystać z darmowego WiFi, sauny, bilarda, tenisa stołowego, wypożyczalni rowerów. Przed hotelem jest olbrzymi parking i duży plac zabaw dla dzieci.

W restauracji hotelowej bardzo dobre jedzenie.